I alle mine arbeidsforhold har jeg vært opptatt av å ta initiativ for å tilegne meg ny kunnskap. Enten det gjelder innsikt i firmaets målgrupper, organisasjonens "reason to be" eller ren teknisk kompetanse i form av å lære meg nye programvarer eller publiseringsløsninger.
Som grafisk designer og innholdsprodusent er det viktig å holde seg oppdatert både når det gjelder designverktøy og publiseringsløsninger. Selv om verktøyene ofte baserer seg på samme prinsipper, må man likevel bruke litt tid på å sette seg inn i hvordan løsningene fungerer helt konkret. Etterhvert er det ingen tvil om at man får sine favoritter. Jeg lister derfor opp verktøyene jeg har jobbet mest med i det siste.
Adobe Xd
Adobe Creative Suite
Episerver og webpubliseringsløsninger
Officepakken
Det ligger ikke for meg å skryte av egne prestasjoner, men det er veldig fint å kunne vise til fine tilbakemeldinger fra tidligere ledere, som jeg har hatt stor glede av å jobbe for.
Øyvind er en god grafiker og innholdsprodusent, som viser spesielt gode kunnskaper på innhold, brukeropplevelser, design, struktur og arbeidsmetodikk. Han er ekstremt nøyaktig, strategisk og tenker alltid på det større bildet, uten at det går på bekostning av fremdrift. I tillegg har han god teknisk forståelse, god erfaring fra verktøyene vi bruker og ikke minst mye kunnskap om kommunikasjon, kundedialog og brukeropplevelser.
Har hatt gleden av å jobbe sammen med Øyvind i KLP. Han er endyktig kollega med sans for god design, grafisk profil og merkevarebygging :-)
Jeg alltid ønsket å jobbe med design og innholdsproduksjon, likevel tok det noen år før jeg valgte dette som yrke. Etter å ha studert grafisk design på MI, fikk jeg raskt muligheten til å jobbe, noe som gjorde at jeg satte videre utdanning på vent. Siden har har jeg jobbet, og i praksis har jeg tilegnet meg både lang og bred yrkeserfaring som designer og innholdsprodusent. Samtidig har jeg sørget for å tilegne meg faglig teoretisk påfyll ved siden av. Ikke minst har jeg vært opptatt av å lære meg og ta i bruk ulike designverktøy og designmetodikker.
Studie fasilitert av IGM i samarbeid med Netlife research. Grundig innføring i interaksjonsdesign og brukeropplevelse. Innlevering av case, og skriftlig individuell eksamen. 30 studiepoeng.
Karakter B (vitnemål kan fremvises ved forespørsel)
Innføring i webdesign og visuell identitet.
Individuelle karakterer (vitnemål kan fremvises ved forespørsel)
Grafisk designutdanning! Grunnleggende markedsføring, kunsthistorie og grafisk design!
Individuelle karakterer (vitnemål kan fremvises ved forespørsel)
Innføring i Markedsføringsprinsipper, uttrykk og modeller - Grafisk design - Printproduksjon
Individuelle karakterer (vitnemål kan fremvises ved forespørsel)
Copyright © Alle rettigheter forbeholdes